Menu

Aktuální číslo

СНПЧ А7 Смоленск, обзоры принтеров и МФУ

Vyšla Taneční zóna 1/2018

Všem příznivcům tance a fyzického divadla s radostí oznamujeme, že přes všechny ekonomické a jiné problémy vyšlo první letošní číslo Taneční zóny a na léto se chystá další.

Hlavním tématem Taneční zóny 1/2018 je ohlédnutí se za loňským rokem v českém tanečním divadle a letošní Česká taneční platforma. Věnovali jsme jim tzv. Brány vnímání, jimiž vždy vstupujeme do hlubších, strukturovanějších vrstev vybraných témat.

Dále jsme zahájili cyklus Město v pohybu, ve kterém se budeme věnovat tanečnímu a fyzickému divadlu v českých a moravských, malých i velkých městech. Na úvod jsme se vydali do Ostravy. Nabízíme historický vhled do tamějšího baletního divadla od Romana Vaška, rozhovory s (bývalým a současnou) uměleckými šéfy baletu Národního divadla moravskoslezského Igorem Vejsadou a Lenkou Dřímalovou, rozhovor o festivalu Norma s Markem Pokorným, teoretikem, kurátorem a ředitelem Galerie města Ostravy PLATO, a krátký profil Bílého divadla.

Dalším velkým tématem, kterému se v Tz 1/2018 věnujeme, je inkluzivní divadlo. Informujeme o něm jak srze reportáže z našich i zahraničních festivalů tak profily souborů a osobností. Konkrétně přinášíme profil výrazné osobnosti tohoto proudu divadla, Polky Justyny Sobczyk, moskevského festivalu Proteatr a tamního studia Krug, pražského Tanečního studia Light a brněnského divadla Aldente.

A pokračujeme v loni započaté 8-dílné antropologické cestě Stanislava Slavického Tanec a rituál od vzniku fyzického divadla v Africe přes ostatní světadíly k dnešku. Po loňské Africe, Latinské Americe a Oceánii jsme se dostali na Blízký východ a do Středozemí.

Kupujte nás, sledujte nás, buďte nám nakloněni. Taneční zónu si můžete objednat na adrese Taneční zóna, DÚ, Celetná 17, 110 00 Praha 1, anebo koupit ve vybraných prodejnách včetně tanečních divadel – mj. Ponec, Archa, Alta, Paměť ad. Každá pozitivní zpráva od Vás – čtenářů – je pro nás důležitou vzpruhou vytrvat i v současných nepříznivých ekonomických a intelektuálních podmínkách. V úvodníku nazval současné problémy Taneční zóny její šéfredaktor Vladimír Hulec titulkem Hubneme. Doufáme, že - i s vašim přispěním - k dalšímu hubnutí už nedojde.

Redakce Taneční zóny

 

 

 

 

Vyšla Taneční zóna č. 3/17

Právě vyšlo třetí číslo Taneční zóny 2017 (27.11.2017)

Hlavní tématem je "nekonečné umění" neboli "long art" a letní produkce tohoto směru, performance Momentum, v níž vždy déle než jeden den ve veřejném prostoru centra Prahy bez přestávky vystupovaly performerky Miřenka Čechová a Sabine Seume, resp. (ve druhém uvedení) ještě Markéta Vacovská. Nabízely vhled do svého světa, svého bytí. Diváci přicházeli a odcházeli, procházeli kolem, spěchali z práce či do práce, posedávali, dění si fotografovali. Performerky zkoumaly čas a jeho plynutí, prověřovaly sebe samé i diváky. Překračovaly hranice „obyčejného“ a vydávaly se do světů nepoznaných, neprobádaných. Této produkci a jejím ohlasům, zápiskům samotných aktérek a úvahám nad smyslem těchto produkcí věnujeme podstatnou část čísla včetně exklusivní fotodokumentace celého dění.

V čísle se ale vracíme i k dalším letním akcím a festivalům (Cirk-Uff, Za dvěřmi, Nultý bod, Letní Letná, Edinburgh Fringe), jež jsou svého druhu také nekonečným uměním. A nezapomínáme ani na zahraniční, historické a antropologické kontexty. Dělo a děje se toho nyní hodně. Ve společnosti, v politice, v umění. Celý podzim jako by byl velkým antickým dramatem. Vše to sledujeme a zaznamenáváme. Nejen v této - tištěné - Taneční zóně, ale i v její internetové podobě.

Je tu Taneční zóna 3/2017. Doufáme, že vás zaujme. A pracujeme už na dalším čísle, které vyjde před Vánoci. Máme připraveno spoustu materiálu a doufáme, že tímto a příštími čísly vám opět otevřeme nové světy, odkryjeme nové i zasuté vrstvy umění i vás samých, budeme inspirovat k přemýšlení a vést diskusím. Že spolu s vámi budeme stále tančit, abychom žili, protože tu jsme, abychom tančili.

Vladimír Hulec, šéfredaktor Taneční zóny

LÍBÍ SE VÁM A ZAJÍMÁ VÁS TANEČNÍ ZÓNA? PŘEDPLATNÉ NEPOČKÁ! REVUE TANEČNÍ ZÓNA SI MŮŽETE PŘEDPLATIT !!! ZDE !!! 

 

Vyšla Taneční zóna č. 2/17

Právě vyšlo druhé číslo Taneční zóny 2017

Zaměřujeme se v něm především na muže-tanečníky. Kdo jsou, jací jsou, v čem jsou jedineční, výluční, jaké mají místo a postavení v rámci historie a současnosti tance a tanečního světa. Sledujeme řadu příběhů, přístupů a pohledů na ně a skrze ně od dob předkolumbovských přes dvacáté století po dnešek. Byli a jsou to estéti, mystici, snílci, vizionáři, řemeslníci. Mistři dokonale ovládající své tělo, jež dávají v plen a všanc nám – divákům.

Dočtete se tak o průkopníku amerického tance první třetiny dvacátého století Ted Shawnovi (1891 – 1972), německém expresionistickém tanečníkovi Haraldu Kreuzbergovi (1902 – 1968), legendárním ukrajinském tanečníku-sólistovi Alexandru Sacharovovi (1886 – 1963), původem českém výrazovém tanečníkovi Françoisi (Františku) Malkovském (1889 – 1982), japonských butó tanečnících Sankai Juku a v neposlední řadě o belgickém choreografovi a tanečníkovi Wimu Vandekeybusovi či choreografovi Sidi Larbi Cherkaouim, které jsme měli možnost vidět nedávno v Praze v Divadle Archa nebo v rámci festivalu Tanec Praha. Tomuto festivalu - jeho letošnímu 29. ročníku – je věnována speciální „zóna“ čísla, jež přináší festivalovou reflexi Niny Vangeli, rozhovory s hlavními zahraničními hvězdami a recenze. Zóna Balet nabízí velký rozhovor s novým šéfem baletu pražského Národního divadla Filipem Barankiewiczem a esej anglické dopisovatelky Tz Lizzy Le Quesne o Sergeji Poluninovi a filmu Tanečník. Ohlížíme se též za 25. výročím založení pražské taneční konzervatoře Duncan Centre, dvěma příspěvky a původní fotoreportáží přibližujeme novou choreografii Sashy Waltz Kreatur, jež měla premiéru v květnu v berlínském kulturním centru Radialsystem V. Zvláštní zóna je věnovaná dánskému divadlu Odin Teatret a především jeho zakladateli Eugenio Barbovi, kterému byl v květnu udělen čestný doktorát JAMU. V zóně Antropologie pokračujeme v mapování cest tance a hudby od prvopočátků lidstva, tentokrát se autor Stanislav Slavický věnuje kolonizaci Nového světa, především Střední a Jižní Americe. Lucie Němečková v poslední kapitole zóně odkrývá historii klaunů a herců afrického původu působících na přelomu 19. a 20. století v Paříži, konkrétně se věnuje klaunovi Rafaelovi řečenému Chocolat, o němž nedávno natočil francouzský režisér Roschdy Zem životopisný film Monsieur Chocolat.

Taneční zóna přináší bohatý vhled do historie i aktuálního dění ne jen v zóně baletu a contemporary dance, ale i fyzického divadla a aktuálních trendů performing arts u nás i ve světě.

A to za pouhých 99 Kč.

LÍBÍ SE VÁM A ZAJÍMÁ VÁS TANEČNÍ ZÓNA? PŘEDPLATNÉ NEPOČKÁ! REVUE TANEČNÍ ZÓNA SI MŮŽETE PŘEDPLATIT !!! ZDE !!!

Prodej & Předplatné

Log In or Sign Up

Log in with Facebook

Zapomenuté heslo? / Zapomenuté jméno?