Menu

Recenze

Mortal Combat Lenky Vagnerové

Amazonky, válečnice, které podle vyprávění žily v oblasti Malé Asie pod Kavkazem a na území dnešního Krymu, byly dravé a neúprosné panny. Zabíjely, braly opiáty a vládly. V inscenaci Lenky Vágnerové jejich legenda ožívá a sílí tak jako možná v naší společnosti archetyp ženy bojovnice. 

Read more...

TOP 3 Z BRATISLAVY V POHYBE 2017

Napriek tomu, že medzinárodný festival súčasného tanca Bratislava v pohybe 2017 priniesol takmer o polovicu viac produkcií ako minulý rok, nedá sa povedať, že by išlo o vydarený ročník. Musím dokonca priznať, že Bratislava v pohybe ma v niečom rok čo rok neprestáva sklamávať. A tomuto môjmu pocitu nepridáva ani fakt, že ide o festival so zrejme najindiferentnejšou atmosférou, aký som kedy absolvovala. Budem sa zrejme opakovať, ale myslím si, že Bratislava v pohybe stále naplno nevyužíva potenciál, ktorý má – alebo ktorý by mohla mať.

Read more...

Laskavě kritické dada

Brněnské Divadlo Aldente se od roku 2014 zabývá divadelní tvorbou s dětmi postiženými Downovým syndromem. Sami tvůrci označují toto směřování s jistou mírou nadsázky jako žánr tzv. actor-specific. V Brně je Aldente jediným profesionálním souborem pracujícím s herci se specifickými potřebami. Režisérka a současně i vedoucí divadla Jitka Vrbková uvedla letos na podzim novou inscenaci Who am I?, v níž zkoumá, jak se společenský systém podepisuje na utváření identity člověka. Jací lidé a instituce o člověku rozhodují a snaží se jej definovat? Nakolik ho předurčují vnější vlivy a může si vůbec zachovat svou vnitřní integritu? Inscenace ve tvaru dadaistické básně odkrývá iracionalitu zdánlivě logického společenského systému a kritizuje fenomén škatulkování a zjednodušujících nálepek. Ještě se ukáže, kdo je tu vlastně „normální“.

Read more...

Expozice nové lásky

Areál karlínských kasáren se před nedávnem proměnil v kulturní centrum, které svou polohou doplňuje konstelaci nedalekých žižkovských divadel. Chátrající vojenský objekt v majetku Ministerstva spravedlnosti nabízí unikátní prostorové možnosti pro tvůrce performance, site-specific, imerzivního divadla či happeningů. Spitfire Company uvedla na letošním festivale 4+4 dny v pohybu premiéru svého site-specific projektu Fragmenty #2, situovaného do útrob jednoho z křídel bývalých kasáren. Dílo na pomezí instalace a fyzického divadla vzniklo na základě inscenace Fragmenty milostných obrazů, premiérované letos v květnu. Autoři konceptu (Petr Boháč a Miřenka Čechová) zde stejně jako ve Fragmentech milostných obrazů a v Constellations I. Before I Say Yes zkoumají vztah výtvarných objektů a fyzického divadla a zaměřili se na integraci výtvarného umění do divadelního kontextu. 

Read more...

Prodej & Předplatné

Log In or Sign Up

Log in with Facebook

Zapomenuté heslo? / Zapomenuté jméno?