Menu

Recenze

Vše krásné končí polibkem

Minimalistický kolos Philipa Glasse (a Roberta Wilsona) Einstein on the Beach mírně výhrůžně visí nad dějinami divadla. Dílo díky wagnerovské stopáži a suverénní antidějovosti stále představuje diváckou výzvu, byť to může v kontextu současného umění znít jako klišé. Koncertní verze zahajující letošní ročník hudebního festivalu Moravský podzim nicméně potvrdila, že tuhle hozenou rukavici se vyplatí zvednout a řádně se s ní pomazlit.

Read more...

NOSTALGIE ZÁNIKU CIRKUSÁKOVÝCH TRUP

Kontury pojmu NOVÝ CIRKUS se rozostřily. Schová se pod něj dnes tolik rozdílných typů inscenací, že se v něm ani někteří samotní tvůrci nevyznají. Není divu, že pak mají potřebu vrátit se ke kořenům. Cirkusová sezóna od tvůrčí dvojice Le cirque Aital, jako by si chtěla vybavit tradiční cirkus se všemi jeho klišé, humorem na hranici trapnosti, s jeho klauny, akrobaty i drezurou koní. Viktor Cathala a Kati Pikkarainen si pokládají otázku: „Proč vůbec milujeme cirkus a co je ještě stále z toho starého cirkusu aktuální? Je s tradičním cirkusem konec?

Read more...

Uhrančivý zen

7. srpna 1974 byl spáchán „umělecký zločin století.“ Francouzský vizionář, pouliční umělec, kapesní zloděj, provazochodec a především snílek, který by pro uskutečnění svého snu neváhal i zemřít – Philippe Petit, ilegálně přešel po ocelovém laně mezi newyorskými dvojčaty, toho času nejvyššími budovami světa. Stejně jako před téměř přesně pětačtyřiceti lety stačilo i v pražském srpnu 2019 málo, aby se na titulkách světových deníků mihla s rohovou černou páskou fotka neohroženého artisty s francouzským pasem. 350 metrů dělících pražskou Právnickou fakultu od Letenských sadů se rozhodla pokořit francouzská provazochodkyně Tatiana-Mosio Bongonga. Vzdušnou stezku nad Vltavou překonala v pouhých 35 minutách. 

Read more...

Prodej & Předplatné

Log In or Sign Up

Log in with Facebook

Zapomenuté heslo? / Zapomenuté jméno?