Recenze

Mimjové – Boj o oči

Cirkusový soubor Losers Cirque Company se proklestil ke své vlastní domovské scéně. Boj to nebyl jednoduchý. Krom veškeré práce spojené s otevíráním a rekonstrukcí divadla, se jim do cesty připletla pandemie koronaviru. Slavnostní otevření branického divadla Bravo! muselo vedení odložit z plánovaného března na září. Představení, kterým soubor zahájil činnost, mělo v tomto kontextu hned v několika rovinách symbolický nádech. Stala se jím premiéra inscenace Mimjové, která je mimo jiné o trpělivosti, pokoře, boji a spojenectví.

Read more...

Vyhaslé vzpomínky

Balet Národního divadla a soubor Laterny Magiky představil v září novou inscenaci Bon Appétit. Stojí za ní choreograf Jan Kodet s duem Skutr a jejich tvůrčím týmem, který spolu pracoval již na mnoha úspěšných inscenacích. Patří do něj scénograf Jakub Kopecký, kostýmní výtvarnice Simona Rybáková i hudební skladatel Ivan Acher. Řečeno v terminologii gastronomie, o které měla inscenace být, jsou to tvůrci s michelinskými hvězdami. Sice se jim zadaří naše chuťové pohárky poškádlit, nakonec nám ale příliš nezúčastněně popřejí „Dobrou chuť“.

Read more...

Největším nebezpečím je přílišná opatrnost

„Měly jsme jako děti zavěšenou houpačku. Byla to jen taková smyčka. Houpal jsem se, ale pořád to nebylo dost. Nedosáhl jsem dostatečně daleko. Tak mne napadla výborná věc. Dal jsem si tu smyčku kolem krku a zhoupl se.“
I tato (zde parafrázovaná) věta zaznívá při novém audio walk performance Hang out Elišky Brtnické. Nový umělecký projekt do veřejného prostoru, začal vznikat při umělecké rezidenci Brtnické v dánské Kodani v roce 2018. Letos v rámci festivalu Fun fatale v KD Mlejn měli diváci možnost zakusit dvě pražské uvedení a jedno v Jihlavě.

Read more...

TOP 3 Veroniky Štefanové z Letní Letné Light 2020

Letní Letná Light byla letos zhuštěnou a zároveň koncentrovanou verzí tradičních  třítýdenních novocirkusových radovánek, které každým rokem zažíváme v pražských Letenských sadech. I když bylo představení i souborů méně – což je důsledek pandemie koronaviru a opatření s tím spojených – o silné, pozoruhodné či překvapivé momenty nebylo na festivalu nouze. Zde tedy tři z nich.

Read more...