Menu

Recenze

Vztyčení věže z nejvyšších

Skoro nikdo už podle mě nevěří tomu, že se prorocká stať Umberta Eca Ur-fascism neslučuje se současností. Slučuje. A to dost. Útlá brožura s překladem úchvatného pojednání o kořenech fašismu jako hnutí, ale není jediné, co si člověk ze stejnojmenné performance odnáší. Skupina performerů v čele s Jakubem Gottwaldem vedená inspiracemi z Ecova textu (a možná vůbec) diváky provádí labyrintem nelehkých rozhodnutí. Kdo se nechal libě znásilnit (tak jako já), přistoupil na pravidla hry - je v průběhu performance UR FASCISM stržený extatickou atmosférou, od základu přebudován a nechá si vytrhnout vnitřnosti, aby se poskládaly zpátky. Úplně jinak.   

Read more...

Vzpomínka na dobu kontaktní

Dialog je základním stavebním kamenem pro vznik divadla a zažitá definice Osolsoběho, že divadlo je "komunikace komunikací o komunikaci", se v díle Petry Tejnorové proměňuje v tělesný zážitek. 

Read more...

NORMA 2019: plato(nická) i (e)normní

Kdo měl to štěstí, a zavítal na ostravský festival NORMA, který spolu po čtvrté s místní galerií PLATO pořádalo pražské Studio Hrdinů, stal se na dva dny svědkem velkolepě intimních setkání, dosáhl maximálně orgastické imploze, výbuchu niternosti.

Read more...

Z hloubky do prázdna

Performativní projekt Song Lines: Expedice 97/18 představuje výsledek dlouhodobé rešerše Tomáše Janypky. Skrze pohyb, hlas a prostor otevírá téma absence blízké osoby. I přes očividnou snahu přesáhnout k divákovi co nejblíže, zůstává v pohybu ukotvená vizualita jako nejvýraznější vyjadřovací prostředek. Publikum tedy zůstává v pozici pasivního pozorovatele.

Read more...

Prodej & Předplatné

Log In or Sign Up

Log in with Facebook

Zapomenuté heslo? / Zapomenuté jméno?