Festival ve festivalu – work in progress – studnice inspirace – místo setkávání – diskuze o tom, co umělce skutečně posouvá – průřez uměleckou tvorbou napříč Evropou zkoncentrovaný na jedno místo – jeden čas. Vítejte na Sobotním Bazaaru, místě jako stvořeném pro sdílení odvážné praxe. I love you all Jakou váhu má vztah mezi fanouškem a celebritou? A tou celebritou… Pokračovat ve čtení Sobotní odvážný Bazaar
Rubrika: Recenze
Hopelessness is worse than fight. So we fight.
Je počátek roku 2024, celosvětově se potýkáme se složitou společenskou i politickou situací a já se na úvod zamýšlím nad tím, jak dlouho na Bazaar jezdím. Deset let to asi nebude, ale takových osm asi ano. S notnou dávkou nadsázky si připadám jako pamětnice a mám tedy snad i dostatečně velký vzorek na to, abych se pokusila zhodnotit jeho vývoj.… Pokračovat ve čtení Hopelessness is worse than fight. So we fight.
Talk to the nature
Performativní procházka a zároveň work in progress Lush Blast začíná u mlýna v Libni slovy “zapomeňte na vše, co víte o přírodě”. Nevím, jestli to jde, zapomenout na podstatu toho, z čeho biologicky vycházím, ale zkouším to a vydávám se velmi pomalou cestou spolu se skupinou performerek na výlet do divočiny. Obcházíme malý okruh okolo Löwitova mlýna. Procházíme cyklostezkou plnou dětí, pejskařů i nerudných… Pokračovat ve čtení Talk to the nature
Are you the dancing queen?
Jugoslávie byla za dob bývalého režimu jedním z nejoblíbenějších míst pro dovolenou (nejen) československých občanů. Zmrzlina, hazard, slunce, moře, závan luxusu a kapitalismu. Co se skrývalo a skrývá pod nánosem dovolenkového pozlátka je přece jen trochu jiný příběh. Dance Floor 2022 je dílem trojice performerek, která se rozhodla vydat se na chorvatský ostrov Krk a prozkoumat v postcovidové době genia loci… Pokračovat ve čtení Are you the dancing queen?
Odvážné praxe a tělesné zkušenosti žen v performativním umění III.: BioGEOchoreography a o času nestability v době klimatické krize:
Od roku 1999 je tvorba tanečnice Terezy Ondrové spjata s prostory divadla Ponec. Na jevišti prožila své taneční začátky, úspěšné experimentální instalace, ale i neúspěchy způsobené zdravotními komplikacemi. S divadlem si vytvořila natolik osobní vztah, že začala pátrat po jeho minulosti a po jeho částech skrytých pod povrchem viditelného. Co se skrývá v podloží divadla, ale i našeho těla se pokouší… Pokračovat ve čtení Odvážné praxe a tělesné zkušenosti žen v performativním umění III.: BioGEOchoreography a o času nestability v době klimatické krize:
Odvážné praxe a tělesné zkušenosti žen v performativním umění II.: Feministická politizace v praxi
Mezi prvními třemi zahajovacími performancemi 10. ročníku Bazaar Festival můžeme vysledovat společný znak poznávání, vycházejícího z uměleckého výzkumu. Jednotlivé umělkyně se ve svých performancích dotýkají témat mocenských vztahů, vedených válkách, klimatické krizi nebo postavení žen ve společnosti. Performerky spojuje tělesná zkušenost, z níž čerpají a předávají získané poznatky prostřednictvím scénického umění, které splňuje leitmotiv letošního festivalu – odvážné praxe.… Pokračovat ve čtení Odvážné praxe a tělesné zkušenosti žen v performativním umění II.: Feministická politizace v praxi
Odvážné praxe a tělesné zkušenosti žen v performativním umění I.: Kybernetická říše elfů
Mezi prvními třemi zahajovacími performancemi 10. ročníku Bazaar Festival můžeme vysledovat společný znak poznávání, vycházejícího z uměleckého výzkumu. Jednotlivé umělkyně se ve svých performancích dotýkají témat mocenských vztahů, vedených válkách, klimatické krizi nebo postavení žen ve společnosti. Performerky spojuje tělesná zkušenost, z níž čerpají a předávají získané poznatky prostřednictvím scénického umění, které splňuje leitmotiv letošního festivalu – odvážné praxe.… Pokračovat ve čtení Odvážné praxe a tělesné zkušenosti žen v performativním umění I.: Kybernetická říše elfů
Potkat lišku uprostřed Vršovic
Dvaadvacátý ročník festivalu nového divadla Malá inventura se pomalu chýlí ke konci. Co přinesl? Přes třicet projektů – od imerzivní divadelní inscenace Climax uskupení Pomezí, přes intimní zpracování nezveřejněných deníků Petra Lébla režisérky Daniely Špinar (Objal mě Bůh a nic), či zeleninový balet Louskáček, který mohli diváci a divačky shlédnout již na loňském loutkářském festivalu Spectaculo Interese, po PerformanceBus, který vzal… Pokračovat ve čtení Potkat lišku uprostřed Vršovic
Akram Khan Company: Jungle Book Reimagined
V květnu letošního roku bude moci české diváctvo po deseti letech shlédnout produkci Akram Khan Company. Ve světě blízké budoucnosti vrávorá na rozbouřené hladině vor. Na útěku z vlasti zpustošené vlivem klimatických změn brázdí zoufalá rodina moře, a v jeho vlnách se zmítá malá černá tečka: Mauglí. Příběh o ztracené dívce, jejích přátelích Baghírovi a Balúovi, který všichni dobře… Pokračovat ve čtení Akram Khan Company: Jungle Book Reimagined
Rovnováha pohybu. Podzimní fáze 4+4 dní v pohybu
Podzimní část letošního ročníku 4+4 dny v pohybu opět, podobně, jako jarní, přesvědčila pečlivě zváženou dramaturgií, a ve dnech 6. – 14. 10. nechala rezonovat jak ekologická, tak politická témata, a to mnohdy palčivěji, než byl zřejmě zájem dramaturgů festivalu. Palestinská performerka Samaa Wakim v inscenaci Losing it zkoumá, jak život v Gaze ovlivňuje její identitu. Bohužel pro ni i pro pražské publikum… Pokračovat ve čtení Rovnováha pohybu. Podzimní fáze 4+4 dní v pohybu