TZ

 

Menu

Recenze

Vyhaslé vzpomínky

Balet Národního divadla a soubor Laterny Magiky představil v září novou inscenaci Bon Appétit. Stojí za ní choreograf Jan Kodet s duem Skutr a jejich tvůrčím týmem, který spolu pracoval již na mnoha úspěšných inscenacích. Patří do něj scénograf Jakub Kopecký, kostýmní výtvarnice Simona Rybáková i hudební skladatel Ivan Acher. Řečeno v terminologii gastronomie, o které měla inscenace být, jsou to tvůrci s michelinskými hvězdami. Sice se jim zadaří naše chuťové pohárky poškádlit, nakonec nám ale příliš nezúčastněně popřejí „Dobrou chuť“. 

Read more...

Největším nebezpečím je přílišná opatrnost

„Měly jsme jako děti zavěšenou houpačku. Byla to jen taková smyčka. Houpal jsem se, ale pořád to nebylo dost. Nedosáhl jsem dostatečně daleko. Tak mne napadla výborná věc. Dal jsem si tu smyčku kolem krku a zhoupl se.“
I tato (zde parafrázovaná) věta zaznívá při novém audio walk performance Hang out Elišky Brtnické. Nový umělecký projekt do veřejného prostoru, začal vznikat při umělecké rezidenci Brtnické v dánské Kodani v roce 2018. Letos v rámci festivalu Fun fatale v KD Mlejn měli diváci možnost zakusit dvě pražské uvedení a jedno v Jihlavě.

Read more...

TOP 3 Veroniky Štefanové z Letní Letné Light 2020

Letní Letná Light byla letos zhuštěnou a zároveň koncentrovanou verzí tradičních  třítýdenních novocirkusových radovánek, které každým rokem zažíváme v pražských Letenských sadech. I když bylo představení i souborů méně – což je důsledek pandemie koronaviru a opatření s tím spojených – o silné, pozoruhodné či překvapivé momenty nebylo na festivalu nouze. Zde tedy tři z nich.

Read more...

TOP 3 KATARÍNY CVEČKOVEJ Z FESTIVALU KIOSK 2020

Minulý rok v máji z doteraz neznámych príčin vyhorel pri Stanici Žilina-Záriečie originálny priestor S2, ktorý bol výraznou súčasťou festivalu Kiosk. Jeho jedinečnej, experimentálnej, hravej podstaty, ktorá vždy tvrdohlavo popierala akékoľvek hranice – medzi formami a žánrami, medzi tvorcami a divákmi... Vyhorený sa však akosi cítil aj samotný Kiosk. Okolnosti pandémie mu tento rok paradoxne pomohli a dramaturgiu festivalu zaviedli po nových, nie celkom vyšliapaných chodníčkoch. A to aj doslovne – program sa rozprestrel po celej Žiline, na sídliská, do opustených domov, chátrajúcich bytoviek, podchodov, ktoré bolo cítiť močom i poéziou. Na moment sa vrátili tie správne „smradľavé“ esencie starého nekonvenčného Kiosku, ako si ho pamätáme. Tŕň z päty to však organizátorom stále celkom nevytrháva. Napriek pozitívnym tohtoročným ohlasom za „vyslúžilé“ kioskové publikum do budúcnosti volám po ešte väčšom progrese, po ešte prekvapivejších zmenách narúšajúcich zažité stereotypy, po ešte drsnejšom prekračovaní všetkých dostupných noriem!

Read more...

Prodej & Předplatné

Log In or Sign Up

Log in with Facebook

Zapomenuté heslo? / Zapomenuté jméno?