Menu

Recenze

Top 3 Báry Kašparové z České taneční platformy 2018

Vybraným umělcům zajišťuje účast na České taneční platformě bezesporu velkou prestiž. Základním pilířem ideologie festivalu je totiž prezentace toho „nejkvalitnějšího“ z českého tanečního divadla, co je vůbec k vidění. No a tím, že se na festival sjíždí i velké množství zahraničních hostů, hraje se na této showcase s docela vysokými kartami. ČTP se dnes mnohem spíše formuje jako platforma kontaktů a pracovních příležitostí doma i v zahraničí, což potvrzuje mimo jiné i úzká spolupráce s mezinárodní sítí EDN – European Dance House Network. I když sféra nezávislého umění podléhá pravidlům byznysu, nemělo by se zapomínat, že se za všemi ekonomickými problémy schovává vášeň, kreativní proces a do velké míry idealismus. Své top 3, vlastně top 4, tedy nevěnuji zvýšení prestiže umělců ani vypíchnutí toho nejlepšího z ČTP 2018. Inspiruji se Choreografickými fóry sdružení S.E.S.TA a , které vyvažují směřování stávající dramaturgie festivalu poněkud odkloněnou od reflexe tance jako umění.

Read more...

Zachytit v prstech minulost

Mozaiku krátkých scén, jejichž společným pojítkem byla minulost a její vliv na přítomnost člověka představil český choreograf Karel Vaněk na konci března v holešovickém Studiu Alta. V představení trefně pojmenovaném Nostalgiáda také vedle svých vrstevníků (ve složení Monika Rebcová, Anka Sedláčková a Olaf Reinecke) sám vystoupil.

Read more...

Extravagantně komické noční můry o mateřství - Hellerau

Výlety do drážďanského divadelního domu Hellerau se stali u českých diváků současného tance a divadla oblíbenými. A protože nás čeká v Hellerau další zajímavý večer – tento čtvrtek a pátek inscenace Xenos od Akram Khan Dance Company, připomínáme naši poslední návštěvu. To jsme v Drážďanech viděli Moeder od belgické skupiny Peeping Tom, kterou pro změnu ve stejný datum 6. 4. můžete vidět v holandském Maastrichtu. 

Read more...

Extrakt z Malé inventury 2018

Festival nového divadla Malá inventura přestavil letos pošestnácté výběr z českých i zahraničních divadelních projektů. Nespojuje je žádné jednotné téma, ale pouhý fakt jisté mladistvé svěžesti. Cílem hlavních organizátorů festivalu (Adriana Světlíková a Petr Pola) je totiž ukázat (a samozřejmě podpořit) proměnlivou tvář mladého divadla takovou, jak se formuje a jak dnes vypadá, chtělo by se říct nezaujatý a nekonfliktní „docufestival“. Na programu se však najde opravdu všelicos, což automaticky vede ke zvědavosti, co mladé divadlo dneska teda řeší.

Read more...

Prodej & Předplatné

Log In or Sign Up

Log in with Facebook

Zapomenuté heslo? / Zapomenuté jméno?